Share

AddThis is disabled because of cookie consent

Terugkijken op meer dan 30 jaar duurzame bedrijfsvoering

Feb 14, 2019

Seventh Generation

HOE HET ALLEMAAL BEGON

Ons verhaal begon in 1988 met een aantal hoogstaande principes. Een ambitieuze groep ondernemers uit Vermont droomde ervan een ideologisch bedrijf te starten waarmee ze Amerika producten zouden aanbieden ontworpen voor een betere gezondheid en milieu, zonder dat dit ten koste zou gaan van de kwaliteit.

Wat begon als een bijna failliet postorderbedrijf voor energie, water en energiebesparende apparaten heeft zich ontwikkeld tot een gerenommeerd duurzaamheidsmerk dat een reeks baanbrekende, natuurlijke, niet-giftige producten aanbiedt.

Onze naam, Seventh Generation, is geïnspireerd op een van oorsprong Amerikaans-Iroquoise filosofie die eenvoudig en krachtig beweert: "Bij alles wat wij overwegen, moeten wij rekening houden met de impact die onze beslissingen heeft op de volgende zeven generaties." Al meer dan 30 jaar, waarin Seventh Generation zijn grenzen naar buiten de VS verlegde, is deze krachtige filosofie onze leidraad.

WAT WE TOT NU TOE HEBBEN BEREIKT

De geschiedenis van ons merk is een belangrijke reden om feest te vieren. Wij zijn enorm trots sinds 2007 een gevestigde B Corporation te zijn en vereerd door B-Corp te zijn uitgeroepen als beste voor het milieu gedurende de laatste zes jaar.

Wij hebben ons onvermoeibaar ingezet om veiligere producten te creëren voor veiligere woningen, wat heeft geresulteerd in het slagen voor de 'California Right To Know Act'.

We streven ernaar meer aan deze planeet terug te geven dan dat we ontvangen: van onze focus op bestanddelen op basis van planten tot het gebruik van meer gerecycled materiaal, van ons team dat heeft toegezegd 3000 dagen vrijwilligerswerk te doen, tot onze interne CO2-belasting die £233,000 (ongeveer 260.000 euro) heeft bijgedragen aan de land- en bosbouw in slechts 2 jaar. De resultaten die wij boeken geven ons hoop en kracht voor weer een nieuwe stap. Ze herinneren ons eraan dat een ieder van ons een positieve bijdrage moet leveren aan de volgende zeven generaties.

MAAR ER IS ZOVEEL MEER NODIG

Wij zijn echt trots op de positieve en langdurige resultaten die we hebben geboekt, maar we weten dat er nog een lange weg te gaan is. Hoewel we een aanmerkelijke bijdrage hebben geleverd aan vele ontwikkelingen, zullen we nu het tij moeten keren. Deze prachtige en wonderlijke planeet die wij in bruikleen hebben gekregen wordt schandalig ondergewaardeerd door haar pachters. Samen maken wij ons schuldig aan het belasten van onze planeet. Wij bij Seventh Generation streven ernaar een betere wereld na te laten dan die we aantroffen bij onze geboorte. Maar we moeten ook erkennen dat wij die enorme strijd zoals het er nu naar uitziet niet gaan winnen.

HOE WIJ ONZE AANPAK ZULLEN VERBETEREN

We zullen blijven strijden voor de bescherming van ons klimaat, planten en geen petroleum als grondstof gebruiken, zullen geen afval produceren en zullen duurzaamheid promoten (om maar eens wat te noemen). Maar we zijn van plan groter, moediger, sterker en sneller te worden.

In 2016 hebben we een grote stap gezet en ons ingekocht bij Unilever. We hebben getekend voor ons aandeel in het Sustainable Living Plan van Unilever en zijn van mening dat duurzaamheidsontwikkeling iets van ons allemaal is. Door deel uit te maken van een wereldwijd zakelijk netwerk met een missie, kunnen we ons merk meenemen over de grenzen van de VS om een wezenlijke bijdrage te leveren aan de gezondheid van de volgende generaties over de hele wereld.

In 2017 hebben we onze Social Mission Board aangesteld met het doel onze sociale en milieudoelen versneld te bereiken. Deze sterke en gepassioneerde duurzaamheidsleiders bestaan uit onze medeoprichter Jeffrey Hollender, onze voormalige CEO John Replogle, de CEO van Ceres Mindy Lubber en de CEO van Ben & Jerry's Jostein Solheim.

CAMPAGNE VOEREN IN HET NL

In 2019 zijn we onze strijd voor de volgende zeven generaties aangegaan in NL. Bijna drie decennia lijken te lang om te moeten wachten, maar het is nu gelukt en we zijn steevast van plan de verloren tijd in te halen.

Wij zullen ons gepassioneerde activisme gebruiken in de strijd tegen de klimaatverandering en NL houden aan het akkoord van Parijs 2015, om de temperatuurstijging terug te dringen tot onder de 2 °C boven pre-industriële niveaus (1,5 °C is het werkelijk doel in dit geval) en om dit te kunnen realiseren de broeikasgasemissie terug te dringen naar nul in 2050.

MAAK HET VERSCHIL

Als we het verleden zouden kunnen veranderen, deden we dat. We hebben veranderingen teweeggebracht, maar niet genoeg. We hopen dat u dit nog steeds leest omdat u zich er, net als wij, wél iets van aantrekt. Wij nodigen u uit met ons mee te doen, ons te ondersteunen en uit te dagen zodat wij samen kunnen helpen het tij te keren op het gebied van klimaatverandering en plasticvervuiling. Alleen samen kunnen we vechten voor de volgende zeven generaties.

Elk jaar publiceert B Lab lijsten met daarop, opgesplitst naar grootte, de best presterende bedrijven in hun branche en in het algemeen die op de jaarlijkse 'Best for the World'-lijsten staan. Seventh Generation is tussen 2013 en 2018 elk jaar uitgeroepen tot 'Best for Environment'

Seventh Generation

Seventh Generation

Het vertellen van verhalen met als doel een consumentenrevolutie te ontwikkelen, die de gezondheid van de volgende zeven generaties waarborgt.

Lees Artikel
0 product(s)

Gerelateerde artikelen

Onze missie

De missie van Seventh Generation is het creëren van veilige en duurzame producten en het inspireren van een beweging voor een duurzame wereld.

Read more »